Сюжетно-тематичний натюрморт

Мета. Поглибити знання учнів про натюрморт як жанр, навчити визначати тему натюрморту;ознайомити учнів із творами митців, які працювали у цьому жанрі, їх роботами; розвивати уміння зображувати натюрморт, враховуючи закони композиції; формувати уміння аналізувати природні форми; виховувати допитливість, уважність, зацікавленість живописними творами.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: презентація «Натюрморт як жанр», роздатковий матеріал, опорні схеми.

 

 Хід уроку

І. Організація учнів до уроку.

 Емоційне входження в тему. Читання вірша про натюрморт.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

1. Складання асоціативного куща на тему «Натюрморт».

З’ясовує, що дітям відомо про натюрморт як жанр.

Висновок.

 

 Натюрморт

 — жанр образотворчого мистецтва;

 — у ньому зображені предмети мертвої природи;

— — буває графічний, живописний;

 — предмети у натюрморті об’єднують у тему.

ІІІ. Мотивація роботи на уроці.

За словами французького математика і філософа Блеза Паскаля, «натюрморт – це дуже дивний живопис: він примушує милуватися копіями тих речей, оригіналами яких ти ніколи не милуватимешся». Отже, об’єктом зображення сьогодні будуть предмети.

 Чи важливо враховувати лінію зору при їх зображенні?

 Висновок: важливо, бо предмети будуть зображені по різному відносно лінії очей (лінії горизонту).

Ми малюватимемо тематичний натюрморт. Щоб краще виконати це завдання, спробуємо познайомимося з натюрмортами голландських майстрів ХVII століття.

IV. Вивчення нового матеріалу.

 Історична довідка.

Учні знайомляться з історією виникнення жанру, дають відповіді на запитання.

 — Коли вперше з’явилося зображення предметів?

 — Коли натюрморт сформувався як окремий жанр? Де? 

V. Закріплення вивченого матеріалу.

Пропоную учням розглянути ряд репродукцій. Далі визначаємо, якими засобами художньої виразності скористався художник, щоб вплинути на глядача чи висловити через картину власні почуття.

Далі визначаємо, як важливо правильно підібрали поставлений натюрморт.

Особливу увагу  звертаю на композицію натюрморту, правила розміщення предметів у ньому.

VI. Практична робота.

Інструктаж.

Нагадую, що слід малювати ледь помітними лініями, враховуючи розмір, розміщення, колір предметів. Для впевненості можна зробити кілька короткочасних начерків (пошук композиційного задуму).

Послідовність дій.

1. Визначити композиційний центр, обміркувати, які предмети та їх розміщення будуть використанні, вибрати формат.

2. Намалювати лінію зору та розташувати предмети за правилами композиції.

3. Оберіть кольорове рішення

Самостійна практична робота.

VII Рефлексія.

Пропоную учням закінчити речення:

— Мені було цікаво довідатися …

— Несподіваним для мене на уроці…

-Я зрозумів (ла), що …

— Я навчився (лася) …

— Я засвоїла (в)…

Загальна оцінка уроку

VIII. Домашнє завдання.

Підготувати пластилін або сольове тісто для виконання рельєфної композиції.

Поделиться в соц. сетях

Опубликовать в Google Buzz
Опубликовать в Google Plus
Опубликовать в LiveJournal
Опубликовать в Мой Мир
Опубликовать в Одноклассники

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *