Ігри на розвиток фантазії і пам’ять

Курс для женщин, которые хотят стать онлайн-тренерами

ПОВТОРИ

Перший гравець говорить яке-небудь слово, другий повторює його і додає нове. Наступний повторює обидва вже сказаних слова і додає третє, нове. І так продовжується до тих пір, поки хтось із гравців не зможе згадати усі вже сказані слова або переплутає їх порядок.

Згодом можна розкрити дітям секрет гри: для того, щоб краще запам’ятовувались слова необхідно для кожного слова придумувати історію. І чим неймовірніша історія, тим краще запам’ятовуються слова. Наприклад, послідовність, слів «кімната», «дерево», «тигр», «подушка», «чобіт», «кульбаба», «абажур» легко запам’ятовуються, якщо кожним словом продовжується історія: «Посеред кімнати виросло дерево, і на нього видерся тигр. У зубах у тигра подушка, а на голові — чобіт. В одній лапі тигр тримає кульбабу, а в іншій абажур».

Слід зауважити дітям, що підбираючи слова, необхідно намагатися не пов’язувати їх попереднім, тоді надається великій простір для уяви.

Після закінчення гри діти розповідають історії, які придумав кожен гравець, що приносить дітям велике задоволення.

 ЗАПАМ’ЯТАЙ

Діти стають у коло й обирають ведучого. Далі діти витягають із завчасно приготованого мішечка фант. Ведучий обходить дітей по колу і намагається запам’ятати, у кого, який фант.

Після цього діти ховають свої фанти. Ведучий знову обходить їх, намагаючись згадати, у кого який фант.

Фанти, які ведучий вгадав правильно, він збирає прямо у мішечок.

Ця гра повторюється декілька разів. Перемагає ведучий, що зібрав найбільше фантів.

Варіанти гри:

1)        Ведучому пропонують уважно подивитись на дітей у колі, а потім вийти на декілька хвилин. За цей час один із учнів виходить з кола і кудись ховається. Ведучий повинен помітити, кого з дітей немає у колі.

2)        Діти міняються місцями, а ведучий повинен розставити усіх по своїх місцях.

Діти у колі змінюють що-небудь у своїй зовнішності або міняються одягом, а ведучий вгадує, що змінилось.

3)        Ведучому пропонується обійти коло, уважно вдивляючись в очі інших дітей. Далі діти закривають долонею очі і по черзі питають, якого кольору в них очі.

Перемагає найспостережливіший.

ЗІПСОВАНИЙ ГОЛОС

Одному гравцю зав’язують очі і саджають на стілець спиною до інших дітей. Діти по черзі підходять до нього і стукають по спинці стільця. Гравець, що сидить на стільці, питає: «Хто там?». Той, хто стукав повинен змінити голос і відповісти: «Це я». Гравець, що сидить, намагається вгадати, хто прийшов до нього. Він має право на три спроби. Далі до нього підходить інший. Перемагає той, хто впізнає найбільше дітей.

 ЖИВИЙ ТЕЛЕФАКС

Діти шикуються в колону так, щоб перший стояв обличчям до дошки. На спині останнього гравця пальцем малюється якийсь малюнок. Ця дитина у свою чергу малює те, що вона відчула, на спині наступного гравця. Перший у колоні відтворює малюнок на дошці.

ХТО ЯК ХОДИТЬ

З гравців обирається один, якому пропонується вслухатися у кроки різних дітей, що проходять по черзі перед ним. Далі обраний гравець закриває очі, а діти знову проходять перед ним, але в іншій послідовності. Гравець повинен вгадати, хто з дітей пройшов перед ним.

 КАРТА КАЗКОВОЇ КРАЇНИ

Діти розподіляються на дві команди. Кожна команда на великому аркуші малює карту Казкової країни з горами, морями, замками тощо.

Далі команди на протязі декількох секунд показують одна одній свої карти.

Після цього вони повинні намалювати карту, яку їм показали.

Перемагає та група, яка найточніше намалює карту своїх друзів.

 ТАК ЧИ НІ?

Учні розподіляються на дві команди. Одна команда повинна загадати який-небудь предмет або людину. Інша команда повинна поставити десять різних запитань першій команді про цей предмет або людину, а далі спробувати відгадати загадане. Відповідями на запитання можуть бути тільки «так».чи «ні».

Перемагає команда, яка за своїми питаннями зможе відгадати загадане. Перш ніж ставити питання і говорити відгадку, члени команд повинні радитись між собою.

 ВИКОНАЙ НАКАЗИ

Учні розподіляються на дві команди. З кожної команди обирається один гравець. Обрані гравці по черзі повинні уважно прослухати і виконати декілька наказів, що промовляються різними учнями тільки один раз. Накази повинні бути достатньо складними і, в той же час, такими, що не вимагають багато часу на виконання.

Наприклад:

«Доторкнися правою рукою до лівого вуха»;

«Підійди до дошки, напиши своє ім’я, підкресли другу літеру і обведи останню»;

«Підійди до своєї парти, погладь себе по голові лівою рукою, сядь, поклади руки на коліна».

Для того, щоб правильно і точно виконати усі накази, діти повинні слухати їх дуже уважно. Інші гравці слідкують за правильністю виконання наказів.

Перемагає той, хто швидко і правильне виконає усі накази.

ПОВТОРИ РУХИ

Діти стають у коло. Один із гравців робить якийсь рух. Наступний за ним повторює цей рух і додає свій; наступний повторює обидва попередні рухи і додає свій і так далі.

Той, хто збивається, вибуває з гри. Переможець той, хто жодного разу не збився.

 ЛЮСТЕРКО

Обирається один гравець, а усі інші діти виконують роль люстерка. Обраний гравець підходить до одного з гравців, і починає робити перед ним різноманітні рухи, «Люстерко» повторює усі рухи, але тільки у дзеркальному відображенні. Наприклад, якщо ведучий підняв праву руку, то «люстерко» піднімає ліву і т. д.

Доцільно дати учням час на тренування.

Поки одна пара грає, усі інші уважно за нею спостерігають. Тільки-но «люстерко» помилилось, усі кричать: «Люстерко розбилось», тоді ведучий обирає собі нове «люстерко».

Перемагає найуважніший гравець — «люстерко».

ХТО ДАЄ КОМАНДИ?

Діти стають у коло і обирають ведучого. Ведучий виходить з кімнати, а діти домовляються між собою, хто з них буде задавати всій команді рухи. Після цього гукають ведучого.

Коли ведучий заходить, усі роблять різні рухи, які показує обраний гравець, коли на нього не дивиться ведучий.

Завдання ведучого — вгадати, хто з дітей задає рухи. Завдання дітей — протримати ведучого якомога довше, уважно і непомітно спостерігаючи за тим, хто задає рухи і точно виконуючи усі його команди.

Тільки-но гравець, що задає рухи, вгаданий, він стає ведучим, і гра продовжується.

 РУХИ ПІД МУЗИКУ

Діти розподіляються на пари. Умикається музика й один з пари робить декілька довільних танцювальних рухів, інша дитина з пари повинна уважно слідкувати, як рухається його партнер, і повторити всі рухи. Далі діти міняються місцями. В цю гру можна грати групами.

Завдання можна ускладнити. Діти розподіляються на дві групи. Перша група спочатку придумує сюжет своїх танцювальних рухів, а далі виконує їх. Наприклад, осіннє листя, весняний дощ, метелики на луках тощо. Діти іншої групи повторюють танок і вгадують сюжет. Після того, як друга група вгадає сюжет, міняються місцями.

 ПОКЛАДИ НА МІСЦЕ

На столі розкладені різні предмети. Вихователь простить дітей закрити очі і в цей час міняє предмети місцями. Далі діти відкривають очі і хтось один (за бажанням або викликаний вихователем) розставляє усі предмети на свої місця.

Інший варіант цієї гри:

Вихователь пропонує дітям закрити очі і в цей час прибирає один або декілька предметів. Діти, відкривши очі, повинні здогадатися, які предмети щезли.

У цю гру можна грати командами або групами. Одна команда закриває очі, а інша міняє предмети місцями або ховає їх. Потім команди міняються місцями.

 ВГАДАЙ КОМАНДУ

Діти розподіляються на дві групи. Одна група виходить з кімнати і кожен з цієї групи отримує аркуш із номером і командою. Далі діти, дотримуючись черги виконують свої команди. Наприклад, команди можуть бути такими: постукати у двері чемно, наполегливо, загрозливо, нетерпляче, нерішуче, невпевнено; або зобразити різних тварин тощо.

Іншій групі також дається цей пере лік команд, але записаний на одному аркуші і в іншій послідовності. Гравці цієї групи не знають, у якій послідовності будуть виконуватися команди, і їх задача — зрозуміти, яка команда виконується або яких тварин зображають діти.

 ПРЕДМЕТИ НА ОДНУ БУКВУ

Учні розподіляються на одну або декілька команд. Вихователь записує на дошці яку-небудь букву, наприклад «Р». Кожна команда протягом однієї-двох хвилин повинна знайти і записати усі предмети у кімнаті на букву «Р». Далі команди по черзі називають усі ці предмети.

Перемагає команда, яка знайшла більше предметів на задану букву.

 ЧИ ЗНАЄШ ТИ?

Вихователь або обраний гравець ставить учням питання на спостережливість і увагу. Наприклад:

—          Скільки сходинок на шкільному ганку?

—          Які дерева ростуть біля школи?

—          Скільки кабінетів на кожному поверсі школи?

—          Скільки вікон у вестибюлі школи?

—          Кого більше: хлопчиків чи дівчаток у паралельному класі?

Перемагає той, хто зробить найменше помилок.

Поделиться в соц. сетях

Опубликовать в Google Buzz
Опубликовать в Google Plus
Опубликовать в LiveJournal
Опубликовать в Мой Мир
Опубликовать в Одноклассники

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *